"The Late Show" is one of three movies from the seventies that had their spiritual origins in the classic private-eye films. The other two were Dick Richards's "Farewell, My Lovely" (in which Robert Mitchum demonstrated that he was born to play Philip Marlowe), and Robert Altman's "The Long Goodbye," (in which Elliott Gould demonstrated that he was not).
Não é por nada, mas acho que o Ebert não pensou devidamente no enorme volume de subversividade implícito na interpretação do Gould no The Long Goodbye. Aquilo não é fiel ao livro - nem à personagem... propositadamente. E se dúvidas houvesse, o final espeta-lhes com um grande ponto de exclamação em cima.
«The most interesting characters are the ones who lie to themselves.» - Paul Schrader, acerca de Travis Bickle.
«One is starved for Technicolor up there.» - Conductor 71 in A Matter of Life and Death
"The Late Show" is one of three movies from the seventies that had their spiritual origins in the classic private-eye films. The other two were Dick Richards's "Farewell, My Lovely" (in which Robert Mitchum demonstrated that he was born to play Philip Marlowe), and Robert Altman's "The Long Goodbye," (in which Elliott Gould demonstrated that he was not).
Não é por nada, mas acho que o Ebert não pensou devidamente no enorme volume de subversividade implícito na interpretação do Gould no The Long Goodbye. Aquilo não é fiel ao livro - nem à personagem... propositadamente. E se dúvidas houvesse, o final espeta-lhes com um grande ponto de exclamação em cima.
Algumas críticas do Ebert saem completamente ao lado Por vezes gosto de ler as críticas dele, dando sempre o valor que uma crítica profissional merece mas já li coisas muito estranhas